Hei på dere

Er dere klare? Førstkommende mandag står vi klare til å møte en haug glade og spente forskerspirer i sommermodus. Vi på den andre siden er akkurat like spente på å møte denne glade gjengen.

Men det å møte så mange nye og fremmede fjes på en gang er ikke alltid like lett. Man kan jo rett og slett bli litt nervøs av mindre, så nå vil vi presentere oss voksne som skal være sammen med dere slik at dere i alle fall kjenner noen av oss litt før dere kommer.

Her er vi:

Solbjørg

Solbjørg, NTNU VitenskapsmuseetSolbjørg er biolog og jobber som museumspedagog. Mange av dere har kanskje møtt Solbjørg før når dere har besøkt Vitenskapsmuseet med klassen deres.

…yndlingsfargen din, Solbjørg?
Rød eller gul
Katt
Solsikke
…det beste med jobben din?
Å få snakke om natur og kultur.
…det beste med sommeren?
Å være ute i naturen og plukke blomster.

Lise Mariann

Lise Mariann. Foto: NTNU VitenskapsmuseetLise Mariann er arkeolog og jobber som museumspedagog og arrangementskoordinator. Lise Mariann møter mange klasser som kommer på museet for å lære om arkeologi. Har du sett henne?

Hva er…?

…yndlingsfargen din, Lise Mariann?
Orange og blå
…yndlingsdyret ditt?
Kattepuser i alle fasonger. Huskatter og løver og tigre og gauper og…
Forglem-meg-ei
…det beste med jobben din?
Når jeg får noen til å synes arkeologi er akkurat like kult som det jeg synes det er.
…det beste med sommeren?
Å være sammen med familien min hele dagen og sitte på stranda og lukte på sjølukta.

Ingvild

Ingvild.Dette er Ingvild. Hun studerer arkeologi og holder på å skrive en mastergrad om . I tillegg har hun jobbet sammen med Solbjørg og Lise Mariann med å snakke med barna som kommer på museet.

…yndlingsfargen din, Ingvild?
Grønn
…yndlingsdyret ditt?
Esel. Spesielt esler som lever i Andesfjellene. De har nemlig ekstra langt hår.
Liljer
…det beste med det du studerer?
Å finne ut ting vi ikke visste fra før.
…det beste med sommeren?
Å spise norske jordbær ute på gresset.

Grethe

GretheOg så er det Grethe. Grethe er ferdigutdannet marinbiolog og jobber nå med vitenskapsmuseets marine samlinger.

…yndlingsfargen din, Grethe?
Rosa
Pingvin
Rødsildre
…det beste med det du studerer?
Å lære nye ting om naturen.
…det beste med sommeren?
At man kan være ute hele tiden og at man kan bade i sjøen.

Så nå gleder vi oss bare til å møte deg og finne ut hva du liker best.

Velkommen til Sommerlarm 2016.