Det begynner å nærme seg nå

By lisemab

DSCF0484Begynner dere å bli spente på hva som skal skje i sommerlarmuken?

Vi voksne som skal være sammen med dere gleder oss veldig til å møte hver og en av dere og har satt sammen et spennende program med mange forskjellige aktiviteter. Dette er programmet for dagene dere er sammen med oss:

Mandag: Vi blir kjent med museet og det å forske. Hvem jobber på museet og hva gjør de? Vi besøker og får besøk av forskere og avslutter med en egen forskeroppgave ved Ilabekken.

Tirsdag: Arkeologidag. Hvordan jobber en arkeolog? Barna får være arkeologer for en dag og grave i ekte middelalderjord som ingen arkeologer har gått gjennom før. Vi går på byvandring i middelalderbyen vår og besøker arkeologene som graver på Torvet.

Onsdag: Tur til Botanisk hage på Ringve. NTNU Vitenskapsmuseet har en egen hage og her foregår det mye spennende. Vi undersøker blomster, trær og insekter og får besøk av humleekspert Tor Bollingmo som skal lære oss mer om humler.

Torsdag: Vi besøker nasjonallaboratoriene for datering på Gløshaugen og medisinsk fakultet på Øya.

Fredag: Vi avslutter uka med vitenskapelige formingsaktiviteter, kunnskapsløype i museets utstillinger og vi lager utstilling om det vi har opplevd gjennom uka. Til slutt tar vi imot foreldre og familie til høytidelig avslutning klokken 13.00.

Vi har enda noen svært få plasser igjen dersom akkurat du som leser dette er en 10-12 år gammel forskerspire eller om du vet om noen som passer denne beskrivelsen. Mer informasjon om program og påmelding finner du på denne lenken.