Nå er vi klare

Nå begynner det jammen å nærme seg sommerlarm igjen. I dag har vi lederne av årets sommerlarm gjort klart alle detaljer så nå kan årets forskerspirer komme til dekket bord. Den første gjengen kommer allerede på mandag og siste gjeng kommer uken etter.

Dere har mye å glede dere til. Det blir alt fra forskermøter til selv å prøve forskningsmetoder. Dere skal få leke og lære, bli kjent med andre forskerspirer og rett og slett oppleve mye spennende som dere ellers ikke hadde hatt muligheten til å gjøre.

Vi gleder oss veldig til å møte dere. Og for at dere ikke skal være helt uforberedt vil vi presentere oss for dere.

Her er vi:

Solbjørg

Solbjørg, NTNU VitenskapsmuseetSolbjørg er biolog og jobber som museumspedagog. Mange av dere har kanskje møtt Solbjørg før når dere har besøkt Vitenskapsmuseet med klassen deres.

…yndlingsfargen din, Solbjørg?
Rød eller gul
Katt
Solsikke
…det beste med jobben din?
Å få snakke om natur og kultur.
…det beste med sommeren?
Å være ute i naturen og plukke blomster.

Lise Mariann

Lise Mariann. Foto: NTNU VitenskapsmuseetLise Mariann er arkeolog og jobber som museumspedagog og arrangementskoordinator. Lise Mariann møter mange klasser som kommer på museet for å lære om arkeologi. Har du sett henne?

Hva er…?

…yndlingsfargen din, Lise Mariann?
Orange og blå
…yndlingsdyret ditt?
Kattepuser i alle fasonger. Huskatter og løver og tigre og gauper og…
Forglem-meg-ei
…det beste med jobben din?
Når jeg får noen til å synes arkeologi er akkurat like kult som det jeg synes det er.
…det beste med sommeren?
Å være sammen med familien min hele dagen og sitte på stranda og lukte på sjølukta.

Ann-Ingeborg

Ann-Ingeborg. Foto: NTNU VitenskapsmuseetDette er Ann-Ingeborg. Hun studerer arkeologi og er veldig interessert i spennende ting fra fortiden. I tillegg har hun jobbet sammen med Solbjørg og Lise Mariann med å snakke med barna som kommer på Vitenskapsmuseet.

…yndlingsfargen din, Ann-Ingeborg?
Turkis
Katt
Liljer
…det beste med jobben din?
å få snakke om arkeologi.
…det beste med sommeren?
Å være ved havet og grille.

Grethe

GretheOg så er det Grethe. Grethe er ferdigutdannet marinbiolog og jobber nå med vitenskapsmuseets marine samlinger.

…yndlingsfargen din, Grethe?
Rosa
Pingvin
Rødsildre
…det beste med jobben din?
Å lære nye ting om naturen.
…det beste med sommeren?
At man kan være ute hele tiden og at man kan bade i sjøen.

Hva liker du best?

Velkommen til Sommerlarm 2017.