Solbjørg Pedersen

By Solbjørg Merete Pedersen

Jeg jobber som museumspedagog ved NTNU Vitenskapsmuseet. Mitt arbeid består i å utarbeide pedagogiske formidlingstilbud mot skoleverket samt at jeg tar imot skolegrupper i utstillingene. Som formidler møter jeg mange spennende elever nesten hver dag, og det er både interessant og morsomt å vise fram, formidle og undervise i våre utstillinger. Mitt fagfelt er zoologi men jeg kan også en god del om de historiske utstillingene våre. Å være formidler betyr at man hele tiden må oppdatere seg på ny kunnskap innen våre egne fagfelt men også på nye tema alt etter hvilke utstillinger vi har. Det er alt dette, møte med publikum og forskningsformidling, som gjør at jeg trives veldig godt i mitt arbeid.