Hjelp

="UTF-8"?>Registreringsløsningen driftes av NTNU Vitenskapsmuseet. Brukerstøtte for systemet fås ved å sende en epost til uhs@vm.ntnu.no.

Vitenskapsmuseet kan også stille med rådgivning og bistand i forbindelse med pakking, registrering og oppbevaring av universitetshistorisk materiale.

Registreringsveiledning og bruksanvisning:
Til arbeidet med registrering av de universitetshistoriske samlingene ved NTNU er det utarbeidet en kort veiledning for registreringsarbeidet som beskriver ansvarsforhold, og kriterier for utvalg av materiale.

Universeum Working Group on Recent Heritage of Science har utarbeidet et notat med retningslinjer for hvilke kriterier som bør ligge til grunn for utvalg og bevaring av universitetshistoriske gjenstander fra tidsrommet etter andre verdenskrig. Notatet kan også anvendes som rettesnor når det gjelder utvalg og bevaring av gjenstander generelt.

I tillegg er det utarbeidet en bruksanvisning for selve registreringsverktøyet.

For opplæring i bruk av registreringsløsning eller for andre spørsmål, ta kontakt med oss uhs@vm.ntnu.no.